۞جوانان دارالولایه سیستان۞

ولایة علی بن ابیطالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی

درباره ما


این وبلاگ فقط بخاطربرجاماندن نام دارالولایه سیستان درذهن شماعزیزان است.سیستان راازاین روی دارالولایه نام گذاری کرده اندکه درزمان معاویه لعنت الله دستور دادتامولایمان امام علی (ع)برروی منابرسبع لعن کنندولی مردومانی عاشق اهلبیت (ع) ازخطه سیستان این ننگ بزرگ راقبول نکردنندکه داستان درازدارد

نویسندگان

موضوعات مطالب

پیوندهای روزانه

لینک های ویژه

دیگر امکانات


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 418
بازدید کل : 616699
تعداد مطالب : 433
تعداد نظرات : 28
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


به این سایت رأی بدهید به این سایت رأی بدهید

لینک دوستان وبگاه


 تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جوانان دارالولایه سیستان و آدرس h.alamdar.z.LXB.ir لینک نمایید..یاعلی





آرشیو مطالب

برچسب‌ها

طراح قالب

ثامن تم؛مرجع قالب و ابزار مذهبی وبلاگ و سایت
یا صاحب الزمان (عج) السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) یا مهدی ادرکنی ...

 

هر جایی که مردم با همت مثل شما در آن وجود داشته باشند که هم

استعداد علمی دارند هم استعداد کار ،وهم همت کار کردن ،منطقه با تدبیر

امر میتواند روز به روز مراحل پیشرفت را طی کند و این باید حتما در مورد

سیستان تحقق پیدا کند وعمل بشود سیستان به گردن کشور حق دارد.

 

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در پنج شنبه 16 آذر 1391 |

 

بنا بر متون پيش از اسلام، يازدهمين سرزميني است كه اهورا مزدا بيافريد و چهاردهمين ساتراپي (ايالت) در ساختار دولت ساساني محسوب مي شد. فراواني و تنوع اين نامها كه گاه ريشه هندواروپايي دارد دليل بر قدمت، قداست و ديرينگي اين سرزمين اسطوره اي است. به نوشته «واسيلي بارتولد» مؤلف تذكره جغرافياي تاريخي ايران، بيش تر دانشمندان بر اين باورند كه مردم سيستان، اصيل ترين ايرانيان و نمونه بارز نژاد آريايي هستند كه بهتر از ساير اقليمهاي جغرافيايي ايران، زبان و ويژگيهاي ايرانيان دوره هاي تاريخي را حفظ كرده اند و معتقد است كه مردم سيستان، هزاران سال پيش، نخستين دولتهاي سازمان يافته آريايي را در فلات ايران پديد آورده اند. اين حوزه فرهنگي – تاريخي كه به گاهواره فرهنگ ايران زمين نامبردار است در زمان داريوش هخامنشي، از سوی بطلميوس، آريا پوليس نام گرفته كه بيانگر يكي از كانونهاي بزرگ جمعيتي قوم آريا در سيستان است.

سيستان برخاسته از دل تاريخ، كه تمام هنگامه هاي تاريخي را با سرافرازي پشت سر دارد. از منظر تاريخي، اساطير ملي و حماسي نيز

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در پنج شنبه 16 آذر 1391 |

 

مداحی تصویری
  • بخش اول : حاج روح الله بهمنی
    خروج
  • بخش دوم : حاج عبدالرضا هلالی - حاج روح الله بهمنی
  • بخش سوم : حاج عبدالرضا هلالی - حاج روح الله بهمنی
  • بخش چهارم : حاج عبدالرضا هلالی
    خروج

بخش پنجم : حاج عبدالرضا هلالی

  • بخش ششم : حاج عبدالرضا هلالی - حاج روح الله بهمنی
  • بخش هفتم : حاج عبدالرضا هلالی - حاج روح الله بهمنی
  • بخش هشتم : حاج عبدالرضا هلالی - حاج روح الله بهمنی
موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در چهار شنبه 15 آذر 1391 |

 

در سيستان و بلوچستان منطقه‌اي است كه بي‌خانمان‌ها با خشت‌هاي ساساني و روي تپه‌اي باستاني، براي خود خانه مي‌سازند. هر روز خشت‌هاي ساساني آتشكده‌ كركو براي ساخت خانه‌هاي روستايي از بيخ و بن كنده مي‌شود تا سرپناهي باشد براي مردمي كه فقر نمي‌گذارد بوي قدمت و تاريخ سيستان و بلوچستان را حس كنند. به‌گفته اهالي روستاي كركو، اين مردم بي‌خانمان مصالحي براي ساخت خانه ندارند و از خشت‌هاي آتشكده كركو استفاده مي‌كنند.


 

به ‌گزارش خبرگزاري ميراث فرهنگي؛ كركو، به‌عنوان يكي از مهم‌ترين آتشكده‌هاي ساساني در استان سيستان و بلوچستان واقع شده است. اين اثر در بخش ميانكنگي و در كيلومتر 30 جاده زابل به دوست‎محمد قرار گرفته است.

صادق روستايي، يكي از فعالان ميراث‌فرهنگي سيستان‌ و بلوچستان معتقد است؛ آثار قديمي كركوشاه در زير روستاي جديد مدفون است و آنچه كه از اين شهر باستاني باقي‌مانده آثار سراشيبي‌هاي شمال‌غربي تپه است كه از بقاياي يك ديواره خشتي، يك برج دفاعي و چينه بسيار فرسوده‌اي تشكيل شده‌است. به‌گفته وي، مردم اين حوزه جغرافيايي آتشكده كركو را بخوبي مي‌شناسند. اين آتشكده كه روي تپه‌اي باستاني واقع شده و از محوطه وسيعي برخوردار است در حال‌حاضر مورد تهديد افرادي بي‌خانمان واقع شده كه گويا مكاني جز تپه باستاني كركو براي ساخت خانه پيدا نكرده‌اند.

روستاييان و اهالي منطقه معتقدند، افرادي كه روي تپه زندگي مي‌كنند مردمي بي‌خانمان هستند كه با ساخت خانه‌هايي روي تپه و استفاده از خشت‌هاي آتشكده كركو، آتشكده و تپه باستاني را مورد تهديد قرار داده‌اند. اين‌درحالي است كه در قسمت جنوبي تپه بنايي از اواخر دوره قاجار به چشم مي‌خورد كه درون اتاق‌هاي آن با گچبري تزئين شده است. بناهاي دوره تاريخي و اسلامي كه روي تپه ساخته شده‌اند، از بين‌ رفته‌اند اما با اين حال هنوز پي و ديوارها در برخي نقاط همچنان سالم است.

در چند سال گذشته اين تپه از سوي سازمان ميراث فرهنگي محافظت مي‌شد، اما در حال ‌حاضر رها شده و حتي مكاني براي نگهداري دام‌هاي ساكنان محل شده است.

 
موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در چهار شنبه 15 آذر 1391 |

 

دانشيار دانشگاه سيستان و بلوچستان گفت: دهانه‌ي غلامان به‌عنوان مقر حکومت هخامنشيان در شرق ايران، محل استقرار رصدخانه‌ي نيم‌روز بوده و رصدخانه نيم‌روز در قبل از تاريخ مطرح بوده است.

ابراهيم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ايران‌شناسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در سيستان و بلوچستان، بيان کرد: در زمان زرتشت، رصدخانه‌ي «کنگ دژ» يا «گنگ دژ» با عنوان مدار نيم‌روزي مطرح بود. در زمان زرتشت، سيستان ميانه‌ي جغرافيايي زمين تشخيص داده شد.

وي اظهار کرد: مرکزيت نيم‌روز تا سال‌ها و قرون وسطا در سيستان ادامه داشت. پس از آن، پرتغالي‌ها و به‌دنبال آن‌ها، اسپانيا، هلند، فرانسه و در نهايت، انگليس در دوره‌هاي استعماري و جهان‌گشايي خود هر کدام تلاش کردند، مرکزيت نصف‌النهار را به‌صورت مصنوعي در محل مورد نظر خود داشته باشند.

ابراهيم‌زاده گفت: سيستان از دوران باستان گاهواره‌ي فرهنگي ريشه‌دار بوده است و آثار و نشانه‌هاي باشکوهي از جمله شهر سوخته، نيايشگاه دهانه‌ي غلامان، کاخ اشکاني و کوه خواجه در آن وجود دارد.

او افزود: سيستان يا نيم‌روز يا کشور آفتاب، سرزمين اسطوره‌ها، حماسه‌ها، خاستگاه نخستين فرهنگ‌هاي پيشرفته‌ي جهان و کانون گردهمايي شهرنشيني بوده است.
 

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در چهار شنبه 15 آذر 1391 |

 

سیستان سرزمین افسانه های تاریخ کهن ایران، سرزمین وسیع و حاصلخیزی است که در جنوب شرقی ایران واقع شده است. از روزی که مردم ایران و از جمله سیستان، اسلام را پذیرفتند و مرید خاندان رسالت و ولایت شدند، اکثر نقاط این سرزمین پر از قدمگاه ها و زیارتگاه های این بزرگواران شده است.
تاریخ
سیستان پر است از وقایع تلخ همچون بیماری ها، سیل

 

 

 

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در چهار شنبه 15 آذر 1391 |

کوه خواجه؛ زابل  

 

 

کوه خواجه تنها عارضه طبیعی دشت سیستان با ارتفاع تقریبی 609 متر از سطح دریا (حدود 100 متر از سطح زمین) است که در هنگام پرآبی  جزیره کوچکی را درمیان هامون هیرمند شکل می دهد. این کوه  و دریاچه در باورهای سه مذهب زرتشت، مسیحیت و مسلمانان مقدس است. این منطقه تاکنون توسط تعداد زیادی از پژوهشگران مورد بررسی و کاوش قرار گرفته و همه بر اشکانی و ساسانی بودن بناها با کاربری توامان "زیستی، دفاعی و عبادی" متفق القولند.
از لحاظ اعتقادی و بر اساس اسطوره های زرتشتی دریاچه هامون مقدس بوده و ظهور منجی (سوشیانت) از این دریاچه اتفاق می افتد.

 
موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در چهار شنبه 15 آذر 1391 |

دریاچه سیستان

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در چهار شنبه 15 آذر 1391 |

 

شهرسوخته زابل شهري پنج هزارساله در دل كوير است كه نهان شدن اسرار نهفته‌اش در هر فصل كاوش، باستان‌شناسان و مردم دنيا را حيرت زده به سوي خود جلب مي‌كند.
 

براساس آثار موجود و مكشوفه باستاني، سرزمين سيستان و بخصوص شهر سوخته از گذشته‌هاي دور داراي تمدن فرهنگي بسيار شكوفا بوده است.

اندك شهرهاي باستاني شامل شوش، تپه مليان در ايران و موهنجارو در پاكستان تنها از لحاظ قدمت با شهرسوخته زابل برابري دارند.

شهرسوخته زابل از پنج بخش شامل، گورستان، منطقه .

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در چهار شنبه 15 آذر 1391 |

 

 

 

 

"شهر سوخته" در ۵۶ کیلومتری زابل و در حاشیه جاده زابل - زاهدان واقع شده و بنا بر تخمین ها بیش از پنج هزار سال قدمت دارد. این شهر در ۳۲۰۰ سال قبل از میلاد پایه گذاری شده و مردم در چهار دوره بین سال های ۳۲۰۰ تا ۱۸۰۰ قبل از میلاد در این شهر سکونت داشته اند.


 

نمای کلی شهر سوخته زابل؛ عکس از آنوبانینی
بنای کاخ سوخته در شهر سوخته؛ زابل
 


 

وسعت شهر سوخته و یافته های کاوشگران این محوطه باستانی را از صورت یک محوطه عادی دوران مفرغ خارج کرده و به این نتیجه رسانده که زندگی در شهر سوخته با دوران آغاز شهرنشینی در فلات مرکزی ایران و بین النهرین همزمان است. سند یا کتیبهای که نام واقعی و قدیمی این شهر را مشخص کند هنوز به دست نیامده و به دلیل آتش سوزی در دو دوره زمانی بین سالهای ۳۲۰۰ تا ۲۷۵۰ قبل از میلاد شهر سوخته نامیده می شود.


 

بخش بناهای یادمانی شهر سوخته زابل؛ عکس از آنوبانینی
بخش بناهای یادمانی شهر سوخته؛ زابل


 

"

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در چهار شنبه 15 آذر 1391 |

 

http://atasheentezar.persiangig.com/%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7/new_folder/%DB%8C%D8%A7%20%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%20%286%29.gif

http://atasheentezar.persiangig.com/%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7/%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D9%84%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86.gif

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در چهار شنبه 15 آذر 1391 |

 

 

مجسمه یعقوب لیث صفاری در ورودی شهر زابل قرار دارد.


سیستان نام ناحیه‌ای تاریخی است که بخش‌هایی از کشورهای ایران و افغانستان و پاکستان امروز را دربر می‌گیرد.

محتویات

 [نهفتن

نام

این ناحیه را در منابع یونان باستانآراخوزیا می‌نامیدند. پس از ورود سکاها به سکستان معروف شد.سگستان، سجستان و سیستان از ضبط‌های دیگر همین نام است. در شاهنامه فردوسی نام آن به صورت زابلستان هم آمده‌است. در دوره هخامنشیان درانگیا نام داشته است.

جغرافیا

سیستان کنونی درشرق ایران و در شمال استان سیستان و بلوچستان در دشت پست و همواری در۳۰درجه و ۱۸ دقیقه تا ۳۱ درجه و۲۰دقیقه پهنای شمالی و ۶۱ درجه و۱۰ دقیقه تا ۶۱ درجه و۵۰ دقیقه در ازای شرقی، نسبت به نیم روز گرینویچ قرار دارد. ازشمال به استان خراسان جنوبی، از جنوب تا نزدیک خاش، از شرق به کشور افغانستان و ازغرب به کویر کرمان محدود است. مساحت دشت سیستان ۱۵۱۹۷ کیلومتر مربع است که ۵۵۶۰ کیلومتر مربع آن را دریاچه هامون و اراضی مشرف به دریاچه هامون تشکیل می دهد. [۱]

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در پنج شنبه 2 آذر 1391 |

 

 

 

پاراچنار

پاراچنار

 

توضیحات بیشتردرادامه مطلب

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در پنج شنبه 2 آذر 1391 |

قالب وبلاگ امام حسین علیه السلام | مخصوص وبلاگهای بلاگفا و لوکس بلاگ

[تصویر: weblog42-b.jpg]


 

دریافت قالب

 

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در پنج شنبه 2 آذر 1391 |

 






 

 


کدقالب درادامه مطلب

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در پنج شنبه 2 آذر 1391 |

 

عکس ها و والپیپرهای مخصوص محرم - www.radsms.com

 

عکس ها و والپیپرهای مخصوص محرم - www.radsms.com

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در یک شنبه 28 آبان 1391 |

 

 

 

 

 

او فردی شجاع ، با تقوا و متدین بود.

با قرآن مانوس بود و به نماز اول وقت اهتمام می وزرید

در رعایت جوانب تقوا جدی بود و نسبت به انجام واجبات و ترک محرمات تقید می ورزید. به اهل بیت ارادت داشت و همواره به معصومین توسل می جست. اهل نماز شب بود و به صله رحم اهمیت می داد .

 

سرانجام در سال 1365 در عملیات سید الشهداء در منطقه فکه به فیض شهادت نائل آمد و جنازه اش پس از 21 روز در منطقه پیدا  و به پشت جبهه منتقل شد.

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در دو شنبه 22 آبان 1391 |

 


 

فرمایشات مقام معظه رهبری: سردار شهید حا جقاسم میرحسینی که از سرداران لشکر41 ثارالله می باشد- او در میدان نبرد - در هنگام دفاع - از آن شخصیتهای استثسنائی و جالب است که من مردم سیستان را اینگونه شناختم

 

 

 

 

        

 

قاسم آخرین شکوفه ای بود که باغچه پر گل خانه را معطر می کرد .مادر ،به خنده های کودک دل خوش کرده بود و پدر به پاس آن همه نعمت که خدا به او ارزانی داشته بود ،سجاده اش را همواره روبه روی قبله شکر گشوده بود و با دست های ترک خورده اش پشته پشته گندم و برکت از سینه گرم زمین بر می داشت .مادر ،آینه بودن را به کودک می آموخت و پدر ره آورد دستهای مهربانش را به پای او می ریخت .قاسم هشتمین و آخرین فرزند خانواده بود ،اما تبسم های مهربانانه و عطوفت همواره اعضای خانواده باعث نشد تا در نرمای تن پروری چون ناز دانه ها بیا ساید .او که از کودکی چون زنبقی تشنه برسینه کویر روئیده بود، روستا را مجموعه ایی از تلاش و رنج کار می دید، به همین سبب چون دیگر کودکان روستا گامهای کوچکش را از کوچه باغهای خسته آبادی تا سینه گندم خیز دشت می کشاند و چونان پدر و مادرش گرمای مطبوع عرق را برنازکای پیشانی بلندش حس می کرد تا منزلت مزرعه و آبروی باغ ،دور از نوازش دستهای کودکانه اش نماند .هر روز فاصله سه کیلومتری خانه به دبستان را پیاده می پیمود و چون از دبستان
باز می گشت به یاری مادر می شتافت .بدین گونه دوران کودکی را به دوران نوجوانی پیوند زد و به مدرسه راهنمایی جزینک راه یافت .از همان کودکی به نماز اهمیت می داد .هنگام باز گشت از مدرسه با دیدن شتاب خورشیدکه به سوی افق مغرب، کنار نهر آب آرمیده در دل دشت
می نشست ،کفی چند از آب را بر می داشت ،وضو می گرفت و در خلوت دشت نماز می گذارد تا اذان بر او پیشی نگیرد .هر چه سالهای کودکی اش به نو جوانی نزدیک می شد دنیا را وسیع تر می دید و رنج محرومیت و اندوه دستهای خالی روستاییان را شفاف تر حس می کرد .از قاسم ،کاری برای برزگران و مردم صبور و پر تلاش آباری بر نمی آمد اما هر گز محبت و همدلی اش را از آنان دریغ نمی کرد .او در همه حال رفیق راه و یاور آگاه روستائیان بود و لحظه ای از پا های پرتاول و دستان چاک چاک زنان و مردان روستایی غافل نمی شد .آرزو داشت هر گونه که می تواند باری از دوش این مردم همیشه صمیمی بردارد ،از این رو در آزمون ورودی هنرستان شبانه روزی زابل شرکت کرد و در رشته کشاورزی پذیرفته شد .همزمان با تحصیل در رشته دلخواه اندک اندک روحیه آزادگی و سلحشوری در جان جوانش بالید و گل کرد در نوجوانی ،همراه انقلاب شد و مرید امام .سال دوم هنرستان بود که گدازه های آتشفشان خشم مردم ،شهر ها را

 

  

((ای رهگذر بایست

اینجا جزینک است

این خطه قطعه ای از خاک کربلاست

بو کن مزار مست شهیدان تشنه را

بوی بهشت می وزد از خاک این دیار

یک لحظه گوش کن

فریاد سرخ شب شکن شیر جبهه را

بر قامت بلند شهیدان نظاره کن

خون از شکاف تارک (( قاسم))  به آسمان

... ))

شاعر:شهیدوالامقام حاج قاسم میرحسینی

موضوعات مرتبط : امام زمان(ع)
نویسنده زریافتی در دو شنبه 22 آبان 1391 |

 

1-فرمانده واحد اطلاعات لشگر41ثارالله(سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) سردار شهید «حسین عالی» در محرم 1346 در روستای «جهانگیر»در شهرستان« زابل»و در خانه ای عجین با عشق حسین(ع) متولد شدو.... .
او از کودکی خلوتها با خدای خود داشت و اعضای خانواده و دوستانش خاطرات فراوان از مناجات های او به یاد دارند. حاصل این نیایشها و سوز و گداز رسیدن به مرتبه مکاشفات و درجات روحانی است که یاران خاص گاه از آن یادنمی کنند. او مشاهدات خود را بر ملا نمی کرد و بر اثر تلاش و مجاهده و مراقبه نفس به درجه ای رسیده بود که آیات الهی را به عینه در همه جا مشاهده می کرد و به مصداق آیه« یسبح لله ......».با زمین و آسمان و کوه و دشت در تسبیح خدا همزمان می شد. او چون مولایش حضرت علی(ع) و رهبرش حضرت امام راحل خدا را در همه پدیده ها شاهد بود و هیاهوی تسبیح موجودات عالم را به گوش جان می شنید. مهمترین نشانه این حضور دائمی در برابر معبود مرگ آگاهی او بود. او خود بارها به زمان مرگ خویش اشاره داشته است. سرانجام این شهید عارف در عملیات «کربلای 5 »هنگامی که جان یاران را در خطر می بیند آخرین نماز خود را اقامه می کند و خوابیدن بر روی سیم خاردار راه را برای رزمندگان می گشاید و از این طریق به دیدار معبود می شتابد.
2-روایت از کتاب پرواز سرخ 
 

شهید حسین عالی
موضوعات مرتبط : امام زمان(ع)
نویسنده زریافتی در یک شنبه 21 آبان 1391 |

کد نواهای مذهبی پیشواز ایرانسل با نوای حاج عبد الرضا هلالی

"سایتون سنگینه مولا" 4411520
"کربلا کربلا" 5511815
"دیدن کربلای تو" 551565
"آقا بیا آقا بیا" 4411484

کد نواهای مذهبی پیشواز ایرانسل با نوای کربلایی مجتبی رمضانی

"امام رضا(ع)" 6611001
"وضو بسازید" 6611024
"دل دل آواره" 661999
"انگاری قسمت نمیشه" 6611002
"تا یه زائر میرسه از کربلا"
6611021

 

کد آهنگ پیشواز ایرانسل ویژه محرم





 
موضوعات مرتبط : امام زمان(ع)
نویسنده زریافتی در یک شنبه 21 آبان 1391 |
صفحه قبل 1 ... 15 16 17 18 19 ... 22 صفحه بعد
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد...
طراحی و بهینه سازی قالب : ثامن تم ( علیرضا حقیقت )