در زلال نیایش یک ماه عبادت با دعاهایی از حضرت علی علیه السلام

۞جوانان دارالولایه سیستان۞

ولایة علی بن ابیطالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی

درباره ما


این وبلاگ فقط بخاطربرجاماندن نام دارالولایه سیستان درذهن شماعزیزان است.سیستان راازاین روی دارالولایه نام گذاری کرده اندکه درزمان معاویه لعنت الله دستور دادتامولایمان امام علی (ع)برروی منابرسبع لعن کنندولی مردومانی عاشق اهلبیت (ع) ازخطه سیستان این ننگ بزرگ راقبول نکردنندکه داستان درازدارد

نویسندگان

موضوعات مطالب

پیوندهای روزانه

لینک های ویژه

دیگر امکانات


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 438
بازدید کل : 616719
تعداد مطالب : 433
تعداد نظرات : 28
تعداد آنلاین : 1



به این سایت رأی بدهید به این سایت رأی بدهید

لینک دوستان وبگاه


 تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جوانان دارالولایه سیستان و آدرس h.alamdar.z.LXB.ir لینک نمایید..یاعلی





آرشیو مطالب

برچسب‌ها

طراح قالب

ثامن تم؛مرجع قالب و ابزار مذهبی وبلاگ و سایت
یا صاحب الزمان (عج) السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) یا مهدی ادرکنی ...

 

از تو می خواهم که در کار من آسانی و گشایشی مقرّر فرمایی و مرا بر دین محمد و خاندان محمد و بر سنّت محمد و خاندان محمد که درود بر او و آنان باد، پا برجا و ثابت قدم بداری و عمل و کردار مرا در فراز جایگاه پذیرفته قرار دهی.

زیرا که من به تو ایمان دارم و بر تو توکل می کنم و به درگاه تو زاری می نمایم.

می دانم که بازگشتم به سوی تو است و هرآنچه خیر و خوبی است از تو می خواهم که همه را برای من و پدر و مادر و خاندان و فرزندانم گردآوری و هرآنچه بدی است همه را از ما بازگردانی.

ای خدا! تویی مهر پیشه و نعمت بخش، پدید آرنده ی آسمان ها و زمین، عطا فرمایی خیر و خوبی را به هر که خواهی و بگردانی آن را از هر که خواهی. پس به مهر و رحمت خویش بر من منّت بنه ای مهربان ترین مهربانان!

دعای آن حضرت در اول ماه

خدایا! درود فرست بر محمد و خاندان او و بازکن به دعای خود زبانم را و خواسته ام را به سبب او روا کن و حاجتم را به وسیله ی او به من عطا کن و مرا درباره ی او به آرزویم برسان و مرا از ترسی که دارم به وسیله ی او نگهداری کن و نعمت هایم را بدو کامل گردان و دعایم را بدو مستجاب فرما و کردارم را بدو پاکیزه گردان و به شکوه و فروتنی ام ترحّم فرما و از تو می خواهم که به من رحم کنی و از من خشنود گردی و دعایم مستجاب فرمایی. آمین رب العالمین.

دعای روز دوم

خدایا! درود فرست بر محمد و خاندان محمد و چنان کن که اعمال ما به درگاه تو بالا رود و آن ها به مرحله ی قبول و پذیرش تو پیوست گردد و کمکمان ده بر مجلسی که اعمال آن خاص تو است که به راستی کسی نیک پیش نیاورد جز تو و بدی را برطرف نسازد جز تو. ای خدا! بدی و گرفتاری را از ما دور کن و تمام کارها را بر ما مبارک گردان که به راستی تو آمرزنده و سپاس پذیری.

دعای روز سوم

خدایا! قرار ده بهترین اعمال ما را پایان آن ها و بهترین روزهای زندگی ما را آن روز که تو را دیدار می کنیم. خدایا! در این ساعت در تمام آنچه در این روز برای ما پیش آید، برما به توبه و خوشبختی و آمرزش و توفیق و نجات از دوزخ منّت گذار.

خدایا! در روزی و ارزاق ما گشایش مقرّر فرما و بر عمرهای ما برکت ده و از پیش آمدهای ناگوار و سختی ها ما را محافظت فرما و فرج و گشایشی در کارها به ما عنایت کن که به راستی تو شنوای دعا هستی و نسبت به هر که خواهی لطف و احسان داری.

دعای روز چهارم

خدایا! ستایش توراست در شب چون سیاهی اش فضا را بپوشاند و ستایش توراست در روز وقتی روشن شود و ستایش تو راست در آخرت و دنیا. خدایا! ستایش توراست که چه اندازه زیبا و برتری و ستایش توراست که چه اندازه بخشنده و شکوه مندی و ستایش توراست بر آنچه بندگان دوست دارند و آنچه را از مقرّرات و فرامین تو ناخوش دارند و ستایش توراست در هر حالی از کار دنیا و آخرت.

دعای روز پنجم

خدایا! درود فرست برمحمد و خاندانش و مگذار برای ما در این ساعت گناهی جزآنکه بیامرزیش و نه اندوهی جز آن که برطرف سازی ونه عیبی جز آن که بپوشانی و نه بیماری جز آن که بهبودی اش دهی و نه قرضی جز آن که بپردازی و نه رنجی جز آن که بازگردانی و نه خیر و خوبی جز آن که عطایش کنی و نه حاجتی از حاجت های دنیا و آخرت که خشنودی تو و صلاح ما در آن باشد جز آن که در آسایش و تندرستی آن را برآوری ای مهربان ترین مهربانان و درود خدا بر محمد و خاندان پاکش باد.

دعای روز ششم

ستایش خدایی راکه هر که بر او توکل کند، کفایتش کند. ستایش خدایی را که هر که بدو اعتماد کند، به دیگرش وانگذارد. ستایش خدایی را که نیک را به نیک و صبر را به نجات، پاداش دهد. ستایش خدایی را که محنت و گرفتاری را از ما برطرف ساخت. ستایش خدایی را که او تکیه گاه ماست در وقتی که راه چاره از ما قطع گردد. ستایش خدایی را که او مایه ی امید ماست در وقتی که ما به اعمال خود بدگمان می شویم.

ستایش خدایی را که از وی عافیت و تندرستی مسألت می کنم و او تندرستی ام می بخشد. گرچه به کارهایی دست زده باشم که موجب آزار من باشد.

ستایش خدایی را که از وی استعانت می جویم و او یاری ام دهد.

ستایش خدایی راکه بخوانمش و دعایم را اجابت کند. ستایش خدایی را که یاری اش جویم و او یاری ام دهد. ستایش خدایی را که از وی درخواست کنم و او خواسته ام را عطا کند. ستایش خدایی را که هر زمانی حاجتی داشته باشم، او را صدا می زنم. ستایش خدایی را که نسبت به من محبت ورزد با این که از من بی نیاز است.

دعای روز هفتم

خدایا! تو را ستایش می کنم ستایشی که مرا به مقام خشنودی تو برساند و بدان وسیله مراتب سپاسگزاری ات را انجام داده باشم و شایسته ی فزونی کرم تو گردم. خدایا! تو را ستایش به بردباری ات پس از علم و دانش به حال من و تو را ستایش برگذشتت با وجود قدرتت که بر کیفر من داری ای بهترین آمرزندگان و مهربان ترین مهربانان.

ای خدا! ای بهترین کسی که دیدگان به درگاه او خیره شود و گردن ها به سویش کشیده شود و بارهای آرزو به درگاهش فرود آید، درود فرست بر محمد و خاندان محمد و بیامرز گناهان گذشته ی ما را و در باقیمانده ی عمر، ما را از گناه محافظت فرما.

دعای روز هشتم

خدایا! بیامرز ما را آمرزشی مُسلّم و قطعی که دیگر گناهی بر ما باقی نگذاری. خدایا! بیامرز ما و پدران ومادران ما را چنان که در کودکی ما را تربیت کردند و در بزرگی به ما ادب آموختند.

خدایا! به ما و آن ها وسیع ترین مراتب رحمتت را عطا فرما و بلندترین و والاترین درجات بهشتت را به ما بده و از مقام خشنودی ات بدان حد بر ما مقرّر فرما که دیدگان ما را روشن کند و اندوه ما را ببرد. خدایا! اندوه های ما را در مورد کارهای دین و دنیامان از ما برطرف گردان و ما را به همان اندازه از روزی ات که برایمان مقرّر فرموده ای، قانع کن و از ما درگذر و تا زنده مان داری، تندرستی مان بده.

دعای روز نهم

خدایا! تو را ستایش به هر خیر و خوبی که به ما عطا فرمودی و تو را ستایش به هر بدی و شری که ازما بازداشتی و تو را ستایش به آنچه آفریدی و خلق فرمودی و پدید آوردی و هستی دادی و تو را ستایش به عدد آنچه آزمودی و نعمت دادی و نیازمند ساختی و بی نیازی دادی و گرفتی و دادی و میراندی و زنده کردی و همه ی آن ها از آن تو و بازگشتن به سوی تو بود. خدایا! تو بزرگی و برتری. خوار نشود آن که تو دوستش بداری و عزّت نیابد آن که تو دشمنش داری. آغاز از تو و بازگشت نیز به سوی تو است.

دعای روز دهم

معبودا! چه بسیار چیزهایی که من از آن دور و غایب بودم ولی تو در آن حاضر بودی و سودمندی مرا در آن میسر ساختی و ناگواری را ازمن در آن دفع کردی و در غیاب من مرا مورد توجه قرار دادی و بی آن که من اطلاع داشته باشم مرا محافظت کردی و نیرو و قدرتی نیست جز به تو پس تو، را ستایش و منّت و عطا در این باره.

معبودا! چه بسیار چیزهایی که من از آن دور و بی خبر بودم و تو آن را به عهده گرفتی و به همین منظور رأی مرا در مورد درخواست آن محکم ساختی و حال پذیرش آن را به من دادی و مرا به درخواست آن موفق ساختی و تصمیم را درباره ی آن قوی کردی و آن را به کمک خود مقرون ساختی پس تو را ستایش ای خدای من بسیار و تو را سپاس ای پروردگار جهانیان.

دعای روز یازدهم

خدایا! ستایش و حمد همه خاص تو است، از تو می خواهم برای دین و دنیا و آخرتم هرچه خیر و خوبی است و پناه به تو می آورم از هر چه شر و بدی است که به راستی تو هر چه خواهی بکنی و هر چه خواهی فرمایی. درود فرست بر محمد و خاندان نیکو و پاکیزه و برگزیده اش و سلامی بسیار.

دعای روز دوازدهم

ای خدا! ما را نومید از رحمت خود و مأیوس از فضل و کرمت باز مگردان و پناهمان ده که ما را پس از هدایت و راهنمایی ات گمراه شد، بازمان نگردانی و از حیرت و سرگردانی در دین ما را محافظت فرما و ما را مسلمان بمیران و به مردمان صالح و شایستگان برسان.

دعای روز سیزدهم

الهی! تویی که در آسمان، عظمت تو است و در زمین قدرتت حکمفرماست و در دریا شگفتی های تو موجود و در تاریکی ها نور و روشنی ات نمودار است. ای خدا! تو منزّهی از هر کاستی و معبودی جز تو نیست. به راستی که من از ستمگرانم. منزّه است آن که دارای عزتی بلند است.

منزّه است دارنده ی جلالت و بزرگواری. منزّهی تو ای پاک و پاکیزه! از تو می خواهم به نعمت بخشی ات ای بخشنده و به نیرومندی ات ای قدرتمند توانا و به بردباری ات ای بردبار و به دانشت ای دانا و به بزرگی ات ای بزرگ! ای حق! ای برانگیزاننده! ای ارث برنده! ای زنده! ای پاینده! ای خدا! ای بخشاینده! ای مهربان!

دعای روز چهاردهم

بار الها! تویی آن خدایی که معبودی جز تو نیست و جنبش و نیرویی جز به تو نیست، ای خدا! تو عالم غیبت و شهود، بخشاینده ی مهربان، آفریننده ی آسمان ها و زمین، صاحب جلالت و بزرگواری هستی.

تویی آمرزنده ی گناه و پذیرنده ی توبه. خدایا! از تو می خواهم به همان که معبودی جز تو نیست درود فرستی بر محمد و خاندانش و همه ی خواسته ها و آرزوها و هر چه را خواهم به من بدهی و براستی که این کار برای تو آسان است و تو بر هر کاری توانایی و فرمان تو همان است که چون چیزی را بخواهی، بدان بگویی: باش و می باشد.

دعای روز پانزدهم

پروردگارا! از تو می خواهم بدان چه بزرگان شایسته ات تو را بدان نام می خوانند و تو اجابتشان می کنی، من به همه ی این ها از تو می خواهم که درود فرستی بر محمد و خاندان پاک پاکیزه اش ای پروردگار جهانیان و ای آقای من! دعای مرا مستجاب فرمایی که به راستی تو شنوای دعا هستی و نسبت به بندگان مهربان، ای مهربان ترین مهربانان.

دعای روز شانزدهم

ای پدید آرنده ! ای که آغازی برای تو نیست! ای جاویدی که زوال نداری! ای زنده و ای زنده ای که زنده کننده ی مردگان تویی! ای خدایی که مراقب بر عمل های ما هستی! ای بخشاینده! ای مهربان! ای خدا! من ایمان دارم به تو و پیغمبران و رسولانت و بهشت و دوزخت و زنده کردن و برانگیختنت و نوید و تهدیدت و همه ی کتاب هایت و به هر چه که پیامبر از نزد تو آورده اقرار و اعتراف دارم و به قضا و قدر تو راضی ام و گواهی می دهم که معبودی جز تو نیست.

ای خدا! تو یگانه ای هستی که شریکی نداری و مخالف و مانند برای تو نیست و نه شبیهی و نه همنامی داری.

دعای روز هفدهم

بار الها! بر هر حالی که هستم همیشه گواهی می دهم که معبودی جز خدای یگانه نیست. خدایا! بر حال جوانی پیش از پیری و بر حال پیری پس از جوانی و بر هر حال همیشه گواهی می دهم که معبودی جز خدای یگانه نیست که شریک ندارد. خدایا! در حال فراغت پیش از اشتغال به کاری و بر حال اشتغال پیش از فراغت و بر هر حالی که دارم همیشه گواهی می دهم که معبودی جز خدای یگانه نیست و شریکی ندارد.

دعای روز هجدهم

معبودی نیست جز خدا به اندازه ی خشنودی اش. معبودی نیست جز خدا به شماره ی آفریدگانش. معبودی نیست جز خدا به اندازه ی کلماتش. معبودی نیست جز خدا هموزن عرشش. معبودی نیست جز خدای ستوده ی بزرگوار، آمرزنده ی مهربان، ایمنی بخش مراقب، نیرومند مقتدر بزرگ. معبودی نیست جز خدای مهربان و رحیم.

دعای روز نوزدهم

خدایا! من به دنبال ستایش تو و یگانه پرستی و تنزیه و به بزرگی ستودنت و درخواست فرستادن درود بر محمد پیامبرت صلی الله علیه و آله از تو می خواهم که همه ی گناهانم را بیامرزی بزرگ و کوچک، نهان و آشکار، آنچه خود می دانم و آنچه را نمی دانم و آنچه را که تو شمارش فرموده و یا نوشته ای و من خودم آن را از یاد برده ام. ای خدا! ای خدا! ای خدا! ای بخشاینده! ای بخشاینده! ای مهربان! ای مهربان! آمین رب العالمین.

دعای روز بیستم

خدایا! از تو می خواهم که فتنه ی شهوات و خواسته های دل را از من دور گردانی و از تو می خواهم که به من ترحّم کنی و در هر فتنه ی گمراه کننده ای مرا ثابت قدم بداری که تو جایگاه عرض شکوه و حاجت من هستی و هیچ کس مانندتو نیست. احدی قدرت تو را ندارد. تو بزرگ تر و والاتر و بزرگ وارتر و نیرومندتر و برتر و عظیم تر و ارجمندتر و با شوکت تر و بزرگوارتر از آنی که خلایق بتوانند به وصف تو رسند. تو چنانی که خود وصف کرده ای، ای فرمانروای روز جزا!

دعای روز بیست و یکم

الها! مرا از آن کسانی قرارم ده که به غیب ایمان داشته و نماز به پا دارند و از آنچه روزی شان دادی، انفاق کنند و خدایا به راه هدایت و از راه یافتگان قرارم دادی و همان کلماتی را که بر حضرت آدم علیه السلام تلقین کردی و بدان وسیله توبه اش را پذیرفتی به من تلقین فرمان که به راستی تویی توبه پذیر مهربان.

خدایا! مرا از آن کسانی قرار ده که نماز را به پا دارند و زکات دهند و از زمره ی خاشعان قرارم ده. آنان که به بردباری و نماز استعانت جویند از آن کسانی که بیمی ندارند و نه اندوهناک اند.

دعای روز بیست و دوم

پروردگارا! مرا از آن کسانی گردان که تو را در حال ایمان و انجام عمل صالح ملاقات کند و آنانی که در درجات والای بهشت برین خود جای دهی. آن بهشتی که از زیر درخت هایش جوی ها روان است.

الها! مرا از کسانی گردان که یادآورد و اظهار کند که: پروردگارا! ما ایمان آوردیم، پس ما را بیامرز و به ما ترحّم فرما و تو بهترین آمرزندگان و مهربان ترین مهربانانی.

دعای روز بیست و سوم

پروردگارا! از تو می خواهم که زندگی ای گوارا و مرگی باآمادگی از هر جهت و بازگشتنی که موجب خواری و رسوایی ام نباشد، به من عطا کنی. ای مهربان ترین مهربانان! به تو پناه می برم از این که کسی را خوار کنم یا این که خود خوار گردم و از این که کسی را گمراه کنم یا خود گمراه گردم، از اینکه ستم کنم یا خود دچار ستم گردم.

دعای روز بیست و چهارم

خدایا! دینم را استوار ساز و تنم را سلامتی ده و گوش و چشمم را سلامتی بخش و آن دو را وارث من گردان (یعنی تا پایان عمر این دو نعمت را از من مگیر) ای آغازی که آغازی برای تو نیست و ای جاویدی که پایانی برایت نمی باشد. ای زنده ای که نخواهی مرد! ای زنده کننده ی مردگان! تویی مراقب اعمال همه.

دعای روز بیست و پنجم

خدایا! از تو می خواهم بدان نیرویی که دریا را برای بنی اسراییل شکافتی، از من در مقابل هر ستمگر و حسود و دشمن و مخالفی حمایت کنی.

ای خدا! از تو می خواهم بدان نام که کوه را از جای کندی و بر سر آن ها سایبانی ساختی، از من حمایت کنی در مقابل آنچه که ترس و بیم دارم. الها! من به وسیله ی تو آن ها را دفع می کنم و از شرشان به تو پناه می برم و به وسیله ی تو از آن ها پناه می گیرم و به کمک تو بر آن ها کمک می گیرم. خدا، خدا، پروردگار من است که چیزی را شریک او نسازم و جز او یاوری برای خودم نگیرم.

دعای روز بیست و ششم

خدایا! از تو می خواهم ایمانی راست و درست و یقینی پابرجا که هیچ شک و تردیدی در آن نباشد و تواضع و فروتنی که تکبر و سر بزرگی همراهش نباشد و رحمتی که به وسیله ی آن به کرامت تو در دنیا و آخرت مشرف گردم که به راستی تو بر هر چیز توانایی و درود خدا بر محمد و خاندان پاک و پاکیزه اش، به مهرت ای مهربان ترین مهربانان.

دعای روز بیست و هفتم

خدایا! از تو رحمتی می خواهم که دلم را هدایت کنی و کارم را روبه راه، نمایی و پراکندگی ام را برطرف سازی و دین و آیینم را اصلاح فرمایی و در غیاب، به وسیله ی آن نگاهم داری و در حضور بدان وسیله پاکم کنی و دارایی ام را بدان زیاد گردانی و بر عمرم بیفزایی و کارم را آسان گردانی و عیبم را بپوشانی و تباهی های حالم را بهبودی بخشی و هرچه را ناخوش دارم، برطرف سازی و رویم را سفیدگردانی و در باقیمانده ی عمرم از هر بدی و شری محافظت کنی.

دعای روز بیست و هشتم

خدایا! به تو پناه می برم از هر چه جز تو است. خدایا! تویی بزرگ و بزرگ تر از هرچیز. خدایا! مرا از خوبی و خیر که داده ای، محروم مساز و بدانچه از من بازداشته ای، شیفته ام مکن، خدایا ! از تو می خواهم بهترین چیزی را که به بندگانت داده ای از خاندان و دارایی و فرزند و ایمان و...

دعای روز بیست و نهم

معبودی نیست جز خداوند آفریدگار هر که در آسمان ها و زمین هاست و بازگشت همه به سوی اوست. معبودی نیست جز خدای بخشنده ی هر فریادخواه و فریادرس و پناهش. معبودی نیست جز خدای نیکو رفتار که زبان ها قادر به توصیف همه ی جهات جلالت و پادشاهی و عزتش نیست. معبودی نیست جز خدای پدیدآرنده ی موجودات که برای خلقت آن ها نیازی به کمککاران خلقش نداشت.

دعای روز سی ام

خدایا! من آفریده ای از آفریدگان تو هستم وخلق تو برمن حقوقی دارند و نسبت به تو نیزگناهانی از من سرزده است. خدایا! خلق خود را از من و از حقوقی که بر من دارند، راضی و خشنود گردان و آن گناهانی که از من نسبت به تو سر زده همه را به من ببخش.

خدایا! در من خیری قرارده که تو خود آن را دریابی و اگر چنین نکنی آن را پیش من نخواهی یافت.

خدایا! مرا آنچنان که خواستی آفریدی، پس آن چنان که دوست دارم قرارم ده.


به این سایت رأی بدهید به این سایت رأی بدهید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط :
برچسب ها : ماه رمضان
نویسنده زریافتی در جمعه 21 تير 1392 |
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد...
طراحی و بهینه سازی قالب : ثامن تم ( علیرضا حقیقت )